داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه
آخرین نظرات

ادامه توصیه‌های کلاس نویسندگی استاد فیروزجایی


ب-یک سری رمان و مجموعه داستان ایرانی معرفی می کنم که هر 2 هفته یکی از این ها را بخوانید:

مجموعه داستان یکی بود یکی نبود از جمالزاده

مجموعه داستان گیله مرد از بزرگ علوی

گزیده داستان های چوبک (صفدری)

گزیده داستان های صادق هدایت

داشاکول ،سگ ولگرد و سه قطره خون از صادق هدایت

پنج داستان از جلال آل احمد

مجموعه داستان های سنگرم قمقمه های خالی

مجموعه داستان من قاتل پدرتان هستم

مجموعه داستان مومیا و عسل از شهریار مندلی پور

مجموعه داستان یوزپلنگانی که با من دویدند

رمان سووشون از سیمین دانشور

مدیر مدرسه از جلال آل احمد

رمان اسرار کاتبان از ابوتراب خسروی

آنک آن یتیم سفر کرده از محمدرضاسرشار

بوف کور از صادق هدایت

چشمهایش از بزرگ علوی

جای خالی سلوچ (دولت آبادی)

رمان صفر درجه (احمد محمود)

رمان گاو خونی از جعفر صادقی

دایی جان ناپلئون از ایرج ملکزاد


در ادامه مجموعه داستان‌ها و رمان‌های خارجی را معرفی خواهیم کرد ان‌شاءالله...

نظرات  (۴)

عزیز بزرگ علوی و جلال آل احد که کمونیست بودند :|
حالا جلال توبه کرد
چیو داری تبلیغ می کنی
صادق هدایت مفلوک هم که اصولش بر برتری مرگ بر زندگی ترجیح دارد و کتاب هاش فقط مایه ترس و نا امیدی و افسردگی است
کتاب های سید مهدی شجاعی و رضا امیرخانی و نادر ابراهیمی بخونید
این چرت و پرتا چیه که توی کتاباب آموزش پرورش هم بودند
پاسخ:
با سلام
بله ما همین سوالات را از استاد کردیم جواب دادند فقط برای آشنایی با نویسندگان چند تا از بهترین آثار آنها را باید خواند و با علم و آگاهی از مضرات و شبهات آنها
یک نکته مهم وجود دارد :
هر کس که پایه اعتقادی محکم و قوی داشته باشید و بتواند افکار منحرف و ضد اسلامی را سریع و شفاف تشخیص بدهد می‌تواند آثار امثال صادق هدایت را بخواند البته با دیده نقادانه و آگاهانه.
استاد ما که این نوصیه‌ها را کرده خودش طلبه است و شاگردانش هم حداقل 7-8 سال در حوزه علمیه قم درس خوانده
موفق باشید
۰۷ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۵۳ محمد حسین آذربهرام
اگر اینگونه است بهتر است کلا از مطالعه مجموع آثاری وی صرف نظر کنم. زیرا این پوچ گرایی با تمام احترامی که برای وی قائل هستم شاید با روحیه من سازگار نباشد!
پاسخ:
یک نکته مهم وجود دارد :
هر کس که پایه اعتقادی محکم و قوی داشته باشید و بتواند افکار منحرف و ضد اسلامی را سریع و شفاف تشخیص بدهد می‌تواند آثار امثال صادق هدایت را بخواند البته با دیده نقادانه و آگاهانه.
استاد ما که ای نوصیه‌ها را کرده خودش طلبه است و شاگردانش هم حداقل 7-8 سال در حوزه علمیه قم درس خوانده
موفق باشید
۰۷ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۱۰ محمد حسین آذربهرام
ممنون از راهنمایتون
کاش کمی برایم توضیح میدادید ازچه نظر ممکن است مشکل داشته باشند
من هنوز سمت صادق هدایت نرفتم
پاسخ:
سلام
معروف است که می‌گویند آثار صادق هدایت مثل بوف کور انسان را به پوچی و نهایتا خودکشی می‌کشاند
این فرضیه با خودکشی خود صادق هدایت در میانسالی قویتر شده است
موفق باشید
۰۴ بهمن ۹۶ ، ۱۰:۱۱ محمد حسین آذربهرام
شام اثر بوف کور را مطالعه کردید؟
نظر شما در ارتباط با این کار چیست؟
هرچند در دنیای داستان نویسی کسی پیدا نمیشه که آثار صادق هدایت را مطالعه نکرده باشه اما من بر اساس قضاوت برخی هنوز کار پدر داستان نویسی ادبیات نوین را مطالعه نکردم.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
از نظر من بوف کور آنچنان که می‌گویند قوی نیست
اما اساتید ما توصیه کردند برای آشنایی با آثار صادق هدایت سه داستان سگ ولگرد و داشاکول و سه قطره خون خوانده بشود
البته به نظر من محتوای آثار هدایت اغلب نامناسب و گاهی واقعا افتضاح است
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی