داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه
آخرین نظرات

 

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرحیم

کشتی گیری که در فینال حاضر نشد!


کنار دیوار سالن کشتی زیر سایه درخت ایستاده بودم تا عباس بیاید و با هم برویم فینال مسابقات، موتورهای یاماهای ۸۰ از همه بیشتر در پارکینگ به چشم می‌خورد، من که پیاده آمده بود و عباس با دوچرخه قدیمی خود از سر کوچه پیچید و از همان جا دستی تکان داد و فریاد زد: سلام خوبی؟!. گفتم: دیر کردی عباس! بدو بدو که هنوز باید بدنت را گرم کنی.

وارد سالن که شدیم جمعیت زیادی روی سکوها نشسته بود من رفتم روی سکوی جلو ، یک جای خالی پیدا کردم و زود نشستم. عباس هم رفت داخل رختکن ، چند نفر از رقیبان با هم مبارزه کردند.

 نوبت به عباس رسید. چند بار نام او را برای مبارزه خواندند، دلم مثل سیر و سرکه می‌جوشید : عباس کجایی پسر!! کجا غیبت زده؟!

داور کمی صبر کرد امّا عباس پیدایش نشد. تا این که دست رقیب او را به عنوان برنده مسابقه بالا بردند.خیلی نگران شدم به خودم گفتم : یعنی عباس کجا رفته ؟ سابقه نداشت اینطوری غیبش بزند آن هم در مسابقه فینال به این مهمی!!

 در جستجوی او بودم که ناگهان نگاهم به او افتاد که از درب سالن وارد می شد.  جلو رفتم و با عصبانیّت گفتم : کجا بودی؟ کحا غیبت زد، اسمت را خواندند، نبودی ؟
با آرامش گفت : وقت نماز بود، نماز از هر کاری برایم مهمتر است ، رفته بودم نماز جماعت همین مسجد بغلی!

من از نگرانی در دلم آشوب بود و کاردم می‌زدی خون در نمی‌آمد اما عباس با صلابت و آرامش می‌گفت رفته بودم نماز آن هم نماز جماعت!  
اینقدر نماز اول وقت به جماعت ، برای عباس حاجی زاده مهم بود که بعد از شهادتش وقتی وصیت نامه اش را خواندم نوشته بود:
برادران و خواهران عزیز! اگر خواستید خود سازی کنید، از نماز کمک بگیرید، البته نماز اول وقت در مسجد به خضوع و خشوع و از روی صبر[1].



۱-  برداشتی داستانی  از کتاب ستارگان خاکی ، صفحه۲۱۹

نظرات  (۶)

۱۲ اسفند ۹۶ ، ۱۲:۲۵ بنت‌الهدا فتحی
خوش به حالشون
پاسخ:
ممنون از نظر شما
به قول شهید حججی باید طوری عمل کنیم که خدا عاشقمان شود
۱۱ اسفند ۹۶ ، ۱۲:۰۱ هانی زعفرانی
انشالله خدا توفیق نماز اول وقت در مسجد رو به همه عنایت کنه ...
ممنون از مطلب خوبتون . به وبلاگ حقیر هم سری بزنید با مطلب نمودار اسباب وسعت رزق در خدمتتون هستم ...
اگر موافق تبادل لینک بودید خبر بدید یا علی
پاسخ:
با افتخار دنبال شدید
ممنون از زحمات شما

سلام
بسیارآموزنده بود
ممنونم
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از نظر لطف شما
۱۰ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۰۵ سیّد محمّد جعاوله
خدا شما رو حفظ کنه با این پست خوبتون.
پاسخ:
ممنون از توجه شما
خدا عاقبت همه ما را بخیر کنه ان شاءالله
بسیار عالی بود
پاسخ:
ممنون
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۲۱:۳۷ علی ابن الرضا
یادش گرامی راهش پررهرو
پاسخ:
درود بیکران الهی بر این مردان خدا
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی