داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده

داستان کوتاه
آخرین نظرات

با سلام و عرض ارادت

به نظر شما کدام یک از گزینه‌های زیر برای مقوله داستان‌نویسی مناسب‌تر و اثرگذارتر است؟

                  

                                     ۱- موضوعات جبهه و جنگ

                                     ۲- داستان‌های طنز

                                     ۳- سفرنامه اربعین

                                     ۴- خاطرات تبلیغی روحانیّون


رضا کشمیری

نظر سنجی

نظرات  (۱۰)

طنز قالبیه که میتونین همه چیزو در آن جای بدین؛ هم خاطرات جبهه، هم طلبگی و هم اربعین. 

پاسخ:
بله درسته
ممنون
اتفاقا من در کتاب گلوله های داغ خاطرات اربعین را در قالب طنز نوشتم
و یک کتاب خاطرات جبهه هم  در حال چاپ است که طنز است
۲۳ اسفند ۹۸ ، ۲۰:۱۳ در حوالی اریحا...

1 و 2

(اختلاف بین علما زیاد شد! :)

پاسخ:
ممنون از نظر ارزشمند شما
آره اختلاف زیاده :)
اما در هر چهار تا در حد توان مشغول هستم
دعا بفرمایید با اخلاص باشد
بستگی به تخصص شما داره؛ ولی با تمرین 2 بهتره.
پاسخ:
سلام
ممنون از توجه شما
خودم فکر می‌کنم داستان و خاطره‌ای که هم لبخند بر لب بیاورد و هم گاهی اشک از چشم، بهتر دیده می‌شود و مخاطب بهتر می‌پسندد
البته نثر عالی و روان می‌خواهد که من هنوز به آن نرسیدم
با تمرین و عرق ریزان روح ان‌شاء الله بدست آید
 التماس دعا
موضوعات ۳و۴ جدید هستند و عالی و اثرگذار
پاسخ:
درسته
ان‌شاءالله که بتوانم با نثر قوی و زیبا بنویسم
سلام به شما طلبۀ هم‌وطن گرامی! بنده نویسنده کتاب یک روحانی بسیار بزرگ که مرجع تقلید شیعیان نیز بودند هستم و دکترای مدیریت دارم! این را نه از جهت فخرفروشی که به جهت جدی گرفتن نظرم عرض کردم و امیدوارم به عنوان یک روحانی و برای یک بار هم که شده، پاسخی قانع‌کننده بدهید.

درباره خود فرمودید:"...انشاء الله سرباز کارآمدی برای مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم باشیم..." این بسیار ارزشمند و زیباست؛ اما در عمل چه دستاوردی داشته؟ و چه مسأله از مسائل جوانان و مردم را حل نموده است؟

به خوبی می‌دانم و می‌دانید که حرف، حرف می‌آورد و به تعبیر دیگر: جای مغلطه یا سفسطه کردن فراوان است؛ چه برای شما و چه برای من! پس لطفاً اگر خواستید منت بگذارید و جوابی بدهید، درست جواب بدهید.

داستان‌های کوتاه اما جذاب و آموزنده، چه سودی برای مخاطب و جامعه دارد؟ اصلاً چنین داستان‌هایی که در کتاب نیز هستند، چقدر علاقه‌مند واقعی دارد؟ منظورم از علاقه‌مندِ مخاطب، ترافیک مؤثر برای وبلاگ شماست؛ نه ترافیک غیرمؤثر.

چرا به عنوان یک روحانی(یا به قول خودتان طلبه) برای مسائلی از اسلام و دین که سالهاست مغفول مانده، مطلبی نمی‌نویسید؟
شما به عنوان یک روحانی چقدر معنی بیکاری و درآمد نداشتن یک جوان را درک می‌کنید؟ چقدر مشکلات ناشی از طلاق به خاطر بیکاری و پولی را حس کردید؟ "اقتصاد اسلامی" که بیشترش اصلاً در کشور ما اجرا نمی‌شود؛ چقدر شما و بسیاری از هم افراد هم‌لباس شما پای اجرا شدنش با تمامی تبعاتش ایستاده‌اند؟

اجازه بدهید مطلبی را روشن کنم. نگویید: ما دولت نیستیم! ما فقط طلبه‌ایم و باید هشدار بدهیم و تذکر دهیم؛ خیر! این برای من که از روحانی، میرزای شیرازی و بسیاری از مفاخر دینی را می‌شناسم، قابل قبول نیست. یا شما روحانی هستید و یا روحانی نیستید!
اگر روحانی هستید پس پاسخ درست دهید.
اگر هم روحانی نیستید، لباس طلبگی را بگذارید کنار و مانند مردم عادی زندگی و کار کنید.

لطفا به درد مردم برسید
به بیچارگی و غم های جوانان برسید

پاسخ:
علیکم السلام
عید نیمه شعبان مبارک
اینکه نوشتم ... سرباز کارآمدی برای مولایمان ... یک آرزو و امید واقعی است دعا بفرمایید که من حقیر هم به این آرزو برسم
من نه اهل مغلطه هستن و نه سفسطه ان‌شاءالله جوابم قانع کننده باشد و هیچ منتی هم ندارم
به طور خلاصه عرض کنم
همه این مشکلاتی که فرمودید درست است حالا از من طلبه و شمای دکترای مدیریت چه کاری بر می‌آید؟
مقدمه:
۱-مسولین اجرایی کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند
۲-رهبر معظم انقلاب همان میرزای شیرازی زمان ماست که مسئولین اجرایی و ... باید حرفش را واجب شرعی و قانونی بدانند
۳- اما اکثر مسئولین از چپ و راست و ... واقعا و حقیقتا اعتقاد به ولایت فقیه ندارند و گوش به حرف رهبری نمی‌دهند دیگر نیاز به نمونه نیست
حال ما چکار کنیم؟!
من از اساتیدم یاد گرفتم که ما باید روی افزایش شناخت و معرفت و افزایش محبت مردم به خدا و اهل بیت علیهم السلام کار کنیم تا شناختی بهتر به احکام مهم اسلام مثل اطاعت از ولی فقیه پیدا کنند
اگر این شناخت مردم درست شود در انتخابات هم کسی روی کار می‌آید که لاقل دین‌دار و آزاد مرد است. استقلال و عزت کشور را به یک لبخند نمی‌فروشد!!
حالا چرا داستان؟!
۱- در این اوضاع تهاجم فرهنگی و رسانه‌های جذاب گوناگون ما هم برای معرفی اسلام ناب و فرهنگ اسلامی باید در قالبی جذاب و عامه پسند مطالب عالی اسلام را به مردم عرضه کنیم
۲- حوزه‌های علمیه نسبت به داستان و رمان غافل بودند
۳- من ادعا ندارم که خوب می‌نویسم اما در تلاش هستم که معارف اسلامی را در قالبی جذاب و غیر مستقیم به مخاطبان خاکستری عرضه کنم

خلاصه اینکه: تنها راه چاره بالابردن معرفت اسلامی،معرفت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خودمان اولا و بعد مخاطبانمان
اگر جواب کافی نبود عفو فرمایید
موفق باشید




۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۰۵ مهدی سلمانی ماهینی
هر چهار موضوع جالب و خواندنی است
ولی آخری چون کمتر نقل مطلب شده جدید و جذاب تر است
پاسخ:
ممنون از نظر شما
بله درسته خاطرات تبلیغی خیلی کم مطرح شده
خوشبختانه این کار را دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شروع کرده امیدوارم به سر منزل مقصود برسد ان‌شاءالله
موفق باشید
فقط طنز بنویسید و در قالب طنز حرف جدی بگید
پاسخ:
ممنون از نکته سنجی شما
به نظر من فقط 2
پاسخ:
ممنون از نظر شما
دنبال شدید..

چندتا داستان کوتاه دست نویس دارم در مورد سفرنامه اربعین خواستم براتون بفرستم که نظر بدین
پاسخ:
خوشحال می‌شوم از خاطرات اربعینی شما استفاده کنم
ممنون بفرستید
موفق باشید
بنظرم 2و4

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی